Nike Paris

House of innovation
Nike Paris
Homepagina CasesNike Paris
Ga terug

De digitale transformatie

Nike staat bekend om zijn toonaangevende merk-, marketing- en advertentiestrategie, die door veel wetenschappers en specialisten als best practice wordt beschouwd.

Van een eenvoudig en krachtig logo

dat het iconische merk vertegenwoordigt, tot een langdurige slogan die om actie en attitude vraagt. Tegelijkertijd associeert het bedrijf zijn imago met topsporters en een levensstijl die iedereen op de een of andere manier nastreeft.

Het digitale aanbod dat Nike heeft gebruikt tijdens de COVID-19 pandemie is geen op zichzelf staand initiatief, het is het resultaat van de "digitale transformatie" die al enkele jaren een grote rol speelt in de merkstrategie van Nike.

Nike heeft de digital transformatie centraal gesteld in haar strategie als een belangrijke factor voor het zogenaamde ‘Consumer Direct Offense’. Het plan is om de digitale markt te verbeteren om het directe online verkoopmodel te stimuleren en bepaalde delen van het groothandel model te reduceren. In lijn met de “digitale transformatie” kondigde het bedrijf in oktober 2019 zijn nieuwe CEO aan. John Donahoe zit sinds 2014 in het bestuur van Nike als technisch executive en was daarvoor zeven jaar lang president en CEO van eBay.

De “digitale transformatie” vertaalt zich inmiddels ook door in de vernieuwde showrooms waar niet de consument, maar de grootste zakelijke klanten van Nike worden ontvangen en rondgeleid. Pro Systems is trots op het meedenken en het bouwen aan diverse innovatieve oplossingen die inmiddels in de showrooms van Parijs en Berlijn staan opgesteld.

Meer lezen
Client Nike